středa 9. ledna 2019

VÁNOČNÍ CHORVATSKÉ OSTROVY

21.12. – 30.12.2018

„Do třetice všeho dobrého“…jsme si řekli a vyrazili opět na Vánoce (přímo na „Ježíška“) na Božička :-)  opět do Chorvatska, trošku přerušit naši místní zimu.

Začali jsme přesně tam, kde jsme loni skončili, tedy v kempu Čikat na Lošinju. Cesta s přestávkou na noc v Grazu a tak v sobotu před Vánocemi trajektem nejdříve z Krku na Cres a následně cestou na ostrov Lošinj.

STLP v Grazu

Trajektem na ostrov Cres

Parádní flek v kempu Čikat na ostrově Lošinj

V kempu jsme obsadili nádherný flek nad mořem a hned druhý den že tedy na Ilovik, který nám nevyšel v předchozí vánoční návštěvě. Ilovik je malinký ostrov na špičce Lošinju, kde turisty a místňáky přeplavuje malá loďka. Taková „vo fous“ větší tramvaj.

Na Ilovik

Na šífu :-)

Na Iloviku však, především vzhledem k datu (23.12.) všechno zavřeno, takže alespoň skromný turistický výlet :-) při kterém jsme „dobyli“ kopec Mala Straža, nějakých 86 m.n.m. :-).
Mala Straža na Iloviku

Mala Straža

Den štědrovečerní vycházkou do Malého Lošinju, následně u Almíka nějakou místní rybku upečeme na večeři………..

Advent v Malém Lošinju

a 25. opouštíme Lošinj se zastávkou na vynikajícího „odojaka“ (opékané mladé prasátko) v Nerezine.

Další ostrov v plánu je Pag. Ať nejezdíme durch z Lošinju, volíme přespání v Krku na Krku. „Štelplac“ se nám nepozdával, všechno zavřeno, nikde nikdo a tak volíme kemp BOR. Taky nikde nikdo, jen nějací Taliáni už v kempu. Voláme na uvedené číslo, za chvíli se přiřítí „panička“ s „panáčkem“, že se omlouvají. Asi byli buď na mši, nebo na řízku u tchyně…..:-). No, nakonec nás vpouští a navíc dají solidní slevu. Další den že tedy na Pag. Volíme kemp v Šimuni, měl by být otevřen celou zimu……prd. Vyběhnul sice z recepce jakýsi panáček, ale že kemp je closed. No výborně, takhle k večeru. Nechali nás ale přespat kousek od recepce i s elektrikou a nic za to nechtěli. Návštěva Šimuni, kde musí být v létě šílený mumraj…….nic není otevřeno.
„Gůglujeme“ kam dál. Aleně „vychází“, že  Pakoštane na pobřeží. Měl by tam být otevřen minimálně jeden kemp. Sice  to není na ostrově ale z Pakoštane jezdí loďka na Vrgadu. :-). Tedy najít ten otevřený kemp. Nakonec se „vsomrujeme“ do jednoho, otevřeno tak „napůl“, ale za dvě noci 50 Kn, nekup to. Další den ihned na Vrgadu. Zde, na rozdíl od Iloviku, nacházíme otevřenou klasickou ostrovní krčmu se štamgasty :-). Posedíme, okouknem Vrgadu a zpět „šífem“ do Pakoštane.

Trajekt na Pag

Nastal čas odjezdu. Tedy na dálnici a do Grazu, kde oproti času před týdnem, sice přibylo obytek a dodávek ale zase ubylo sněhu. A dalšího dne přijíždíme domů a stejně jako loni, právě začíná usilovně sněžit 😊.

Závěrem. Potvrzuji, že také Vánoce v Chorvatsku nejsou k zahození. Tentokrát sice bylo trochu chladněji. I u moře se občas stalo, že teploty v noci klesly kdesi k nule, přes den však takových až 15 (i více) nad. Trošku nás zaskočil „nesoulad“ mezi informacemi o zimním provozu kempů a skutečností. Čerpali jsme přes avtokampi.si se ověřením na mateřských stránkách jednotlivých autokempů.